02 July 2009

Pää täynnä haaveita

Sisilia, Italia
1960-luvun henkisiä luomuksia by Malene Birger
1930-1940 - luvun arkkitehtuuria
Tämä kesä on ollut lievästi sanottuna outo. Koko loman ajan olen ollut joko todella väsynyt tai yli-innokas tiedonhakija. Kun olen hereillä yöunien ja päiväunien välillä, minulla on jokin sisäinen tarve imeä itseeni kaikki lehdissä ja muualla oleva tieto. Olen lukenut sanomalehtiä enemmän kuin elämäni aikana yhteensä, luen niin politiikkaa kuin ruoan valmistustakin koskevat jutut. (Vannon ettei tällaistä ole koskaan aikaisemmin taphtunut) Ja kun en lue, haaveilen sen innoittamana, mitä kaikkea haluaisin osata, kokea tai nähdä. Haluaisin perehtyä enemmän muodin suuriin nimiin kuten Malene Birgeriin, Marc Jacobsiin tai Chaneliin. Haluaisin osata suunnitella sisustustekstiilejä sekä kalusteita. Haluaisin nähdä Keski-Amerikan, Italian ja Englannin. Tällä hetkellä minua kiehtoo erityisesti alueet, joissa hiekka ja kuivuus ovat pääosassa. Esimerkkinä Sisilia ja vanhat cowboyden alueet Amerikassa. Haluaisin tutkia entistäkin enemmän kaikkia menneeseen aikaan liittyviä asioita. Haluaisin tutustua paremmin 1930-1940 - luvun muotiin, muotoiluun ja sisustukseen. Haluaisin löytää uusia musiikkituttavuuksia. Ja näitähän riittää, nähtäväksi jää mikä näistä on pysyvää ja toteutuu ehkä tulevaisuudessa.
Minulla on aina ollut paljon haaveita, joskaan kaikki eivät ennen ole olleet sekoittamassa päätäni yhtä aikaa. Haaveita on pieniä, jotka on helpompi toteuttaa ja suuria, jotka kenties jäävätkin haaveeksi. Lähitulevaisuuden haaveita tai pikemminkin tavoitteita ovat osallistuminen vasemmistonuorten kurssille, vintage- vaatteiden tuominen arkipukeutumiseen ja vappumarssiin osallistuminen vuonna 2010.

No comments:

Post a Comment